Tuesday, August 18, 2009

a homily, Mt. 2:1-12

Mga igsuon, kumusta man ang atong pagsaulog sa Pasko? Sigurado nga ang kadaghanan kanato gipangkapoy pa, apan nalingaw man pud dili ba? Ang uban kanato migasto gyud para sa mga dekorasyon ug pagkaon. Ang uban pud migahin og pinaskohan nga pangregalo dili lang alang sa mga kinugos kundili alang usab sa mga bata nga anaa sa mga karsada o balay-ampunan. Ang uban pud misimba gyud kada kaadlawon bahala’g mabilar. Sa kinatibuk-an, sigurado kita nga gikapoy gyud ug gimingaw na ang tanan sa milabayng kasaulogan sa Pasko tungod kay kita sulit gyud nga mihatag sa atong mga labing bililhon o “da best” nga pagtampo sa atong kaugalingon uban sa atong mga pamilya ug sa isigkatawo.
Sa atong ebanghelyo karon, mao usab ang gibuhat sa tulo ka mga manggialamong tawo ngadto kang Hesus. Ang pagbyahe pa lang daan ug pipila ka kilometro paingon sa Bethlehem usa na ka paghatag sa “da best” alang sa batang Hesus. Mas labi pang bililhon, sa ilang pag-abot, mihalad sila ug bulawan, insenso, ug mira – mga mahalon gyud nga mga gasa – alang kang Hesus ug sa iyang pobreng pamilya. Mihatag sila sa ilang labing bililhong gasa tungod kay: una, ang ilang gitagaan bililhon pud alang kanila; ug ikaduha, sa ilang paghatag, mibalik kanila ang labing bililhong gasa sa kalipay tungod kay nahikap nila ang Hari – usa ka kalipay nga ilang gipangita nga dili kabayloan ug salapi ni bulawan.
Apan nindot palandungon nga luyo niana nga paghatag sa mga “da best” nga mga gasa, mao ang usa ka pagpadayag sa labing hinungdanon sa tanang gasa – ang gasa nga gihatag mismo sa Ginoo. Kini ang kahulugan sa misteryo sa Epipaniya nga atong gisaulog karon. Ang pulong nga EPIPANIYA gikan sa pinulongang Griyego nga nagkahulugan og “pagpadayag sa Ginoo sa iyang kaugalingon nganhi kanato.” Sa unsa nga pamaagi mihatag ang Ginoo sa iyang “da best” o bililhong gasa? Tingali ang kadaghanan nagpaabut og labing dako o “grandioso” nga gasa. Apan dili diay kini ang nahitabo. Kay bisan sa Iyang pagkahalangdon ug pagkagamhanan isip Dios, bisan mahimo gyud unta Niya nga maghari sama sa mga kalibutanong mga hari nga gagilakgilak ang bisti ug naglingkod sa taas nga posisyon sa gahum, ang Ginoo mipili nga magpakatawo sa usa ka pobre ug mapaubsanon nga pamilya, sulod pa gyud sa usa ka pasungan. Kini gibuot sa Ginoo aron iyang mapadayag nga ang Iyang pagkahari daling maduol ug mahikap sa tanan, hilabi na sa mga baho ug ubos nga mga magbalantay sa karnero ug sa tanang kabus. Kini, mga igsuon, mao ang pinaka-“da best” o labing bililhong gasa sa kaugalingon nga Iyang gihatag kanato!
Mao usab kana ang gibati sa usa ka misyonaryo sa dihang mipuyo ug miuban siya sa usa ka pamilya sa mga sidewalk vendors sulod sa unom ka adlaw. Sa unang adlaw pa lang, mibati na siya ug kaluya kay wala siya magdahom nga aduna na diay silay mga pipila ka mga appliances sulod sa balay. Apan sa pag-uban na niya sa pagpamaligya, nasinati gyud niya ang kalisud ug kamapaubsanon nga ilang nasinati kada adlaw sukad pa sa una aron lamang makalahutay, makapamalit ug mga gamit ug pagkaon ug makapaeskwela sa mga anak bisan pa sa bilar, kalaay ug kaubos (kay halos moyaka na man sa semento). Sa ingon niini nga pamaagi gipakita nila ang ilang “da best” o labing halangdon nga pagmahal sa ilang mga anak.
Karong Dominggoha, pormal nga gihuman sa kalendaryo sa atong Simbahan ang kasaulogan sa Pasko. Karon nahuman na ang pagsaulog sa Pasko; balik eskwela na pud, balik trabaho, balik na usab kita sa mga naandang lihokonon sa balay. Ang pasko giisip nato nga, kun sa kanta pa, “the most wonderful time of the year” o pinaka-nindot nga panahon sa tuig. Tinuod nga mingawon kita sa Pasko, maong moingon dayon kita, “Tutal, everyday is christmas o kada adlaw man pud ang Pasko di ba!” Apan di gyud nato malikayan nga bisan pa moingon kita “everyday is Christmas,” lahi ra gyud ang atong kasibot o kagana kun moabut ang pasko ikumpara sa mga ordinaryong adlaw, dili ba? Mas madasigon kita nga maghatagay ug mga gasa panahon sa Pasko ikumpara sa ordinaryong panahon.
Kini ang hagit sa Epipaniya: Sa unsa nga pamaagi mapadayon nato ang samang kasibot o kagana sa paghatag sa atong “da best” o labing bililhon bahin sa kaugalingon ngadto sa atong isigkatawo ug ngadto sa Ginoo sa inadlaw-adlaw natong kinabuhi?
Una, ngadto sa isigkaingon, mahatag nato ang “da best” pinaagi sa paggahin dili lang sa salapi, kundili usab sa atong oras, presensya ug talento ngadto sa mga tawong bililhon kanato – anak, ginikanan, paryente o higala. Apan ang paghatag sa “da best” dili lang ngadto sa atong mga hinigugma o higala nga makabalos pa kun atong tabangan, kundili usab ug labaw sa tanan, alang niadtong mga igsuon nato nga dili gyud makabalos kanato – mga kabus ug sinalikway sa atong katilingban nga sama sa batang Hesus sa pasungan.
Ikaduha, ngadto sa Ginoo, mahatag nato ang atong “da best” ngadto sa Dios pinaagi sa pagpakita kaniya sa hiyas sa pagkabata nga gipadayag sa batang Hesus. Sama sa batang Hesus nga, bisan sa iyang pagkahalangdon ug pagkagamhanan isip Ginoo, miduyog uban kanato diha sa labing mapaubsanon nga pamaagi, kita usab gidapit sa Ginoo nga mahimong usa ka bata atubangan kaniya: mapaubsanon, mahuyang, ug labing masaligon ngadto sa amahan. Busa, isip usa ka bata atubangan sa mahigugmaong Amahan, atong hukason ug tangtangon ang atong garbo ug kamapahitas-on sa panahon nga kita makighinabi ug maminaw Kaniya diha sa pag-ampo ug pagsimba.
Masuta dayon nato kun kinasingkasing o tinuod ba kining atong paghatag sa atong labing bililhon ngadto sa atong isigkatawo ug sa Ginoo kung sa atong paghatag sa atong “da best,” sama sa tulo ka manggialamon, mobalik ra sa atong kasingkasing ang gasa sa kalipay – kalipay nga dili ug dili gayud kabayloan sa salapi ni bulawan.

No comments:

Post a Comment